Thursday, July 24, 2008

"Det er der ikke nogen der bruger i Danmark"

Da jeg for et par år siden ville købe en billig dvd-afspiller i Føtex, spurgte jeg ekspedienten, om den nu også kunne afspille vcd'er (altså video-cd, film optaget på cd i stedet for dvd), hvortil han svarede, at det kunne være ligemeget for: "Det er der ikke nogen, der bruger i Danmark"! Hvorvidt han blev overrasket, da jeg oplyste ham, at det gjorde jeg skam, aner jeg ikke. Og jeg er også ret ligeglad. Jeg fik min 300 kroners dvd-afspiller, som nu iø ligger begravet et sted i fortiden. Det gør mine indkøb af vcd'er til gengæld ikke, hah, og i går fik jeg følgende film fra Den Britiske Kronkoloni (vi er et par stykker, der fornægter de rødes overtagelse):

THE RED PANTHER
WITCH FROM NEPAL
GHOST BUSTIN
PRETTY GHOST
GHOST BALLROOM
THE GHOST INFORMER
DOCTOR VAMPIRE
SCARED STIFF
GHOST FEVER
THE SEVEN COFFINS
VAMPIRE VS VAMPIRE

Ja, du har ret; en del af dem er horror-komedier. So sue me. Jeg kan rent faktisk godt lide dem. Efter alle disse år med Hongkongesiske plat-heder er jeg faktisk begyndt godt at kunne lide dem. Ja, det er sikkert sørgeligt.

Endnu et par film, næsten alle på video, som jeg fik i dag og i går grundet flinke mennesker (tak til Diabolik og Henschjell) og som jeg er vældig glad for:

MAVI MERSEDES (tyrkisk exploitation) (tyrkisk exrental)
THE NEW GAME OF DEATH aka Dødens Spil (med den bedste Bruce Lee efter Bruce Lee: Bruce Li) (dansk exrental)
KARATE INFERNO: THE EXECUTINDER 2 (Sonny Chiba) (dvd)
THE SHARK HUNTER aka Skattejagt i haj-dybet af Castellari (dansk exrental)
COMMANDER LEWIN aka Comanders (dansk exrental)
SILK 2 (helt utroligt!! Jeg har altid troet, at sequellen ikke var ude på dansk!!) (dansk exrental)
HELL HOLE aka Kvindefængslet på klippeøen (Santiago) (dansk exrental)

7 comments:

  1. Jeg er også med på HK-horror-komedievognen, platheder inkl. De hører skam med.
    "Witch from Nepal"? Med Chow Yun-Fat ikke? Den har jeg altid gerne villet se. Kan den kun fås på vcd? Det er der jo ikke nogen, der bruger i Danmark. :D

    ReplyDelete
  2. Hva' søren, Zønk! Plejer du ikke at holde til ovre hos, ahm, Søren! (Skræk & Rædsel)!! Gnækgnæk.

    Hæh, næh, den er skam ude på dvd, men også OOP! Ja, dvs. du ka' få en japansk en hos Yesasia, men til en pris, der ville kunne brødføde en jysk landsby i tre måneder. Men tag det roligt; alle de nævnte vcd'er er fra FS, så den kommer med tiden også på dvd. Jeg gad bare ikke vente på det bliver 2020, før de får nosset sig sammen til at udgive den (jeg har nemlig også altid gerne villet se den). Og iø er det ikke en horror-komedie som de andre. SCARED STIFF er iø også med Yun-Fat og THE RED PANTHER
    er (har jeg ladet mig fortælle af Andras [fra så kendte fora som Cinehound og ADG] at der er tale om en GIALLO-KOMEDIE!).

    ReplyDelete
  3. Nej, det må være min tvillingebror Zonk, du tænker på...

    2020 siger du?
    Det er jo året efter det der "nuclear holocaust", du har forudsagt - så er der næppe nogle dvd-afspillere tilbage...

    Er du heeelt sikker på, at det ikke er en horror-komedie?
    Ching Siu-Tung har da nærmest ikke lavet andet!
    Så det er uden platheder? :(

    Genren giallo-komedie har jeg godt nok aldrig hørt om før!

    ReplyDelete
  4. Du er ude på galt spor, Zønk! Han har instrueret A Chinese Ghost Story-serien. Dét er bestemt ikke morsomme film.

    ReplyDelete
  5. - Og jeg forudser, at i 2020 vil vcd-afspillerne stadig fungere.

    ReplyDelete
  6. Okay, godt ord igen, det jeg mente var, at han mest har lavet film med HK-platheder, naturligvis ikke udelukkende horror.
    Synes du ikke A Chinese Ghost Story-serien rummer humor?!

    ReplyDelete
  7. Så vidt jeg husker er den det rene MOTORSAVSMASSAKREN iblandet med lige dele LAST HOUSE ON THE LEFT og EBOLA SYNDROME.

    ReplyDelete